ÁSZF – ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a www.oryxfegyver.hu webáruházban (a továbbiakban: Webáruház) elérhető online termékértékesítési szolgáltatás regisztrált és nem regisztrált igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.

A Webáruház megtekintésével, a regisztrációval illetve a vásárlással (az itt felsorolt magatartások bármelyikével) a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Webáruház és a Vásárló között.

A Vásárló, mint a Webáruház használója köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit. Amennyiben a Vásárló az ÁSZF bármely rendelkezését nem fogadja el, úgy az oldalt nem használhatja, a Webáruházban vásárlást nem eszközölhet.

A Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról.

A szerződés nyelve magyar.

A beérkezett megrendeléseket a Webáruház rendszere automatikusan tárolja elektronikus formában, ezeket a Vásárló regisztráció esetén később visszanézheti a saját fiókjába belépve.

A szerződés az alábbi témaköröket tartalmazza:

1. Üzemeltetői adatok

2. Forgalmazott termékek, árak

3. A vásárlás lépései

4. Megrendelések feldolgozása

5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

6. Fizetési feltételek

7. Szállítási információk és díjszabás, személyes átvétel

8. Elállás joga

9. Szavatosság

10. Jótállás

11. Jogérvényesítési lehetőségek

12. ÁSZF egyoldalú módosítása

13. Tulajdonjog fenntartása

14. Felelősség

15. Szerzői jogok

1. Üzemeltetői adatok

Cégnév: ORYX Vadász Bt. (továbbiakban: Webáruház)

Székhely: 8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út 86.

Telephely (offline bolt): 8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út 80.

Vevőszolgálat címe: 8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út 80.

Cégjegyzékszám: 0706002922

Bejegyző bíróság: Székesfehérvár Törvényszék Cégbírósága

Ügyvezető: Major Attila

Adószám: 22041531-2-07

Székhely: 8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út 86.

Bejegyzés éve: 1992

Raiffeisen bankszámlaszám: 12023101-01328585-00100003

Elektronikus elérhetőség: info@oryxfegyver.hu

Telefonos elérhetőség:

  • ORYX vadászbolt és fegyverjavító: 22/504 835 (garanciális és panaszkezelési ügyekben is)
  • ORYX webáruház: 30/682 5842 (ügyfélszolgálat: hétfőtől- péntekig 9.00-17.00 óráig)

2. Forgalmazott termékek, árak

2.1 Forgalmazott termékek

Webáruházunk vadászattal kapcsolatos termékeket értékesít, mintsörétes- és golyós vadászfegyverek, optikák, keresőtávcsövek, céltávcsövek, vadászruházat, fegyveralkatrészek, Recknagel távcsőszerelékek, lőszerek, Pachmayer gumiagytalpak és vadászati kiegészítők.

A megjelenített termékek online, telefonon és faxon is megrendelhetőek, házhoz szállítással, de személyes átvételre is lehetőség nyílik telephelyünkön.

Szeretnénk felhívni látogatóink figyelmét, hogy a törvényi szabályozás nem teszi lehetővé fegyverek, lőszerek házhoz szállítását, ezért az ilyen jellegű termékek kizárólag a vadászboltban vehetők át, személyesen. Nem áll módunkban továbbá olyan termékeket sem csomagküldésre átadni, amelyekben magas nyomás uralkodik. Ezen termékek (pl. fegyverápoló spray) is kizárólag személyesen vehetők át telephelyünkön.

2.2 Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett találnak. A honlapon szereplő árak forintban értendők, tartalmazzák az ÁFA-t, nem tartalmazzák viszont a szállítási költséget.

Áraink és a termékek szállítási ideje tájékoztató jellegűek, nem minősülnek nyilvános ajánlattételnek. A Webáruházban feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. Az árváltozás jogát fenntartjuk! A Webáruház felületén szereplő termékképek és készlet-információk tájékoztató jellegűek és a valóságtól eltérhetnek. A raktárkészlet gyors változásai miatt előfordulhat, hogy egyes termékek szállítási ideje hosszabb lesz. Az ilyen tévedésekért a Webáruház felelősséget nem vállal, a hiba felismerését követően tájékoztatja a vásárlót.

A szállítási költség, a pénztári folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt és az Információk menüpont alatt is megtalálható. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

3. A vásárlás lépései

3.1  Regisztráció

A Webáruház tartalmának minden része elérhető bárki számára, regisztráció nélkül, így a Webáruházban történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció.

Azonban a rendelés során a szállítási információk kitöltését követően lehetőség van jelszó megadására, amivel létre is hozhatja saját fiókját.

Regisztrálni, a Webáruház felületén megtalálható „Regisztráció” menüpontra kattintást követően tud, ahol a következő adatokat szükséges megadni részünkre:

  • Email cím
  • Jelszó

A regisztráció sikeréről e-mailben tájékoztatjuk. Regisztrációjával hozzájárul, hogy Webáruház bármely témában üzenetet küldjön Önnek.

Jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@oryxfegyver.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően haladéktalanul gondoskodunk a regisztráció törléséről. Az Ön felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A hozzáférési adatainak (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag Ön a felelős. Amennyiben tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni erről minket.

Ha regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja az „Elfelejtetted a jelszavadat?” funkciót. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor e-mailben küldünk egy linket, ahol újra be tudja írni a jelszavát.

Ön vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

3.2  Termékválasztás

A Webáruház vízszintes és bal oldali menüjében található termék kategóriákon belül böngészni tud a termékek között, és itt választhatja ki a megrendelni kívánt terméket. Ön a termékek között a „Keresés” kereső mezőt kitöltve is rá tud keresni a megvásárolni kívánt termékre név, vagy típus szerint. Ha a Webáruházban eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a keresési feltételeknek, akkor a rendszer automatikusan megjeleníti.

A megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat. Amennyiben ez egy egyszerű termék (nincs szín vagy méretválasztéka), közvetlenül a találati listából is megvásárolható a „Kosárba rakom” gombra kattintva.

A termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen található „Kosárba Rakom” gombra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti kosarába. Amennyiben összetett termékről van szó, a legördülő menüből tudja kiválasztani a termék kívánt variációját, ezután kosárba helyezhető az árucikk.

A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és annak árát) a Webáruház jobb oldalán, a “Kosár” piktogramra kattintva tudja ellenőrizni, illetve a „Kosár megtekintése” gombra kattintva.

3.3 Kosár

A „Kosár” felületen részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosarába helyezett termékek listáját, bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot.

Ezen a felületen még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a piros „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is módosíthat a mennyiség melletti nyilak használatával.

A mennyiség megváltoztatása után a „Kosár frissítése” gombra kattintva aktualizálódik a darabszám.

A „Vásárlás folytatása” gomb használatával tovább böngészhet a Webáruházban anélkül, hogy kosarának tatalma elveszne, de választhatja a „Tovább a pénztárhoz” opciót is, mellyel folytathatja megrendelését.

3.4 Pénztár

„Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva adhatja meg szállítási és/vagy számlázási adatait. Amennyiben visszatérő vásárló, úgy a „Kattints ide a bejelentkezéshez” gombot megnyomva és bejelentkezve a rendszer automatikusan kitölti a szükséges mezőket az Ön tárolt adataival. Ezen adatok bármikor módosíthatók.

Természetesen lehetőség van a számlázási címtől eltérő szállítási cím megadására is.

Az adatok kitöltését követően ismét leellenőrizheti a kosárban szereplő termékek nevét, árát és a szállítási költség nélküli részösszeget az oldal alján található összesítő táblán.

A következő lépés a szállítási mód kiválasztása, amiről részletesen a 6. pont alatt adunk tájékoztatást. A szállítási és kezelési költségek pont mellett egy lenyíló menüsorból választhatja ki az Önnek legszimpatikusabb szállítási módot. Amint ez megtörtént, a rendszer újraszámol, és megjeleníti Önnek a rendelése végösszegét. Itt a megrendelés elküldése előtt még utoljára leellenőrizheti megrendelésének helyességét.

Ezt követően tud a fizetési módok közül választani, ami jelen pillanatban történhet bankkártyával online, előre banki átutalással, illetve utánvéttel.

küldéséhez pedig a „Megrendelés elküldése” gombra kattintani.

A megrendelés elküldése előtt bármikor módosítani tudja megrendelését és az adatbeviteli hibákat. Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés elküldése” gombra való kattintás után a Webáruház felületén már nincs lehetőség.

3.4.1 Online bankkártyás fizetés menete

Webáruházunk részére az OTP Bank Nyrt. biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTP Bank fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett,a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a webáruház oldalán.Az internetes áruház az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

Kérjük, készítse elő kártyáját! A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége:

  • Kártyaszám (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám.)
  • Lejárati dátum (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám.)
  • Érvényesítési kód (A kártya hátlapján az aláírási panelen található számsor utolsó három jegye {CVV2, vagy CVC2}. Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legyen szíves üresen hagyni!)​

Áruházunkban az alábbi kártyatípusokkal fizethet:

  • MasterCard (dombornyomott)
  • Visa (dombornyomott)
  • American Express (dombornyomott)
  • Electron (nem dombornyomott) Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Ön Electron kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, Ön természetesen fizethet kártyájával internetes áruházunkban. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz! Az OTP Bank által kibocsátott kártyák természetesen elfogadhatók.
  • Maestro Az OTP Bank internetes fizetőfelületén bármely bank által kibocsátott Maestro kártya elfogadható. Az elfogadás feltétele, hogy az Ön kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával!

Az internetes kártyaelfogadás biztonságának további növelése érdekében az OTP Bank bevezette a Verified by Visa/MasterCard Secure Code (VbV/MSC) szolgáltatást. A szolgáltatás lényege, hogy a kártyabirtokos részére a fizetésre használt kártyát kibocsátó bank megad valamilyen plusz azonosítási lehetőséget, amely a tranzakció során ellenőrzésre kerül, és egyértelműen azonosítja a kártyát használó személyt.

Amennyiben az Ön kártyáját kibocsátó banknál nem elérhető a VbV/MSC szolgáltatás, vagy Ön azt nem igényelte, a fizetési folyamat nem változik. A webáruház átirányítja Önt az OTP oldalára, ahol megadja kártyájának adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód), és megtörténik a vásárolt áruk/szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítése.

Amennyiben az Ön bankja rendelkezik a VbV/MSC szolgáltatással, és Ön ezt igénybe veszi, a fizetési tranzakció folyamata megváltozik. Kártyája adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód) továbbra is OTP Bank fizetőfelületén kell megadnia.

Ezt követően azonban a Bank automatikusan átirányítja Önt a kártyáját kibocsátó bank megfelelő oldalára, ahol végre kell hajtania az azonosítási eljárást. A sikeres azonosítást követően a fizetési tranzakció folytatódik, Ön értesítést kap a tranzakció sikerességéről, és visszairányításra kerül a webáruházi felületre. Amennyiben az azonosítást nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.

www.otpbank.hu
06 1/20/30/70 366 6666 • 06 40 366 666

4. Megrendelések feldolgozása

4.1 A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9.00-17.00 óráig. Amennyiben a megrendelés a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.

4.2 A megrendeléseket folyamatosan fogadjuk a nap 24 órájában.

4.3 A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában: e-mailben, vagy faxon kerülhet sor.

5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

5.1 A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazoljuk, mely visszaigazoló email nem minősül az ajánlat elfogadásának, csupán jelzi, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az illetékes munkatársunk felé.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.

Az automatikus visszaigazoló email Vásárlóhoz történő megérkezésével tehát érvényes szerződés nem jön létre.

5.2 A Vásárló ajánlatát egy külön elfogadó e-mail útján fogadjuk el, melyben tájékoztatjuk Önt a szerződés létrejöttéről, a fizetés módjáról, illetve a várható kiszállítás pontos idejéről. A szerződés az ajánlat elfogadásáról szóló külön e-mail Önhöz való megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló email 48 órán belüli megérkezésével.

5.3 A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailünket.

5.4 Ha a rendelését már elküldte a részünkre és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell felénk, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

5.5 A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

5.6 Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

6. Fizetési feltételek

Webáruházban jelenleg az alábbi fizetési módok közül választhat:

6.1 Online bankkártyás fizetés: használhat MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron és American Express kártyát.

6.2 Készpénzes és bankkártyás fizetés személyes átvétel esetén: használhat MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron és American Express kártyát.

6.3 Készpénzes fizetés az áru átvételekor házhoz szállítás esetén: ha az utánvétes szállítást választja, a számla ellenértékét az áru átvételekor a kézbesítőnek kell fizetnie. A futárnál egyelőre kizárólag készpénzes fizetésre van lehetőség. A szállítási díjat is tartalmazó számlát a csomagban találja.

6.4 Fizetés banki előreutalással: amennyiben a rendelés során fizetési módként banki előreutalást választ, kérjük, hogy a megrendelés teljes végösszegét (az esetleges szállítási díjjal együtt) az alábbi bankszámlánkra átutalni: 12023101-01328585-00100003 és a megjegyzés rovatban kérjük, tüntesse fel a rendelés azonosítóját! Ha a megrendelés összesítőn szereplő teljes összeget jóváírták bankszámlánkon, akkor indítjuk el a megrendelt termék(ek) szállítását.

7. Szállítási információk, módok és díjszabás

7.1 Szállítási információk

A Webáruház törekszik a szállítási határidő betartására, azonban nem vállal felelősséget azért, ha a honlapon szereplő szállítási idő nem tartható. Az esetleges késedelem esetén a Webáruház minden esetben értesíti a Vásárlót és tájékoztatja a megrendelés teljesítésének pontos idejéről.

Általános teljesítési határidő (szállítási határidő), a visszaigazolástól számított 1-4 munkanap. Részben történő teljesítés, kizárólag a vásárlóval történő egyeztetést követően kerül sor.

Az ORYX webáruházban vásárolt termékek kézbesítése, szállítása az MPL futárszolgálattal történik. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ezen időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

A Vásárló köteles a kiszállítás vagy személyes átvétel esetén az átvétel időpontjában a csomag sértetlenségét, a termékek darabszámát ellenőrizni, és az átvételi elismervényt aláírni, amennyiben mindent rendben talált a termékkel kapcsolatban. Ha sérült a csomagolás vagy a termék, a Vásárlónak a helyszínen kérnie kell jegyzőkönyv felvételét a hibáról. A nem sértetlen csomagolású terméket a Vásárló csak saját felelősségére veheti át. Az Eladónak utólag jegyzőkönyv nélküli mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. Az átvételi elismervény aláírásával a Vásárló ugyanis elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak. (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

Ha sérülést tapasztal a terméken vagy a csomagoláson, az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személytől kérni kell jegyzőkönyv felvételét. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét díjmentesen biztosítjuk. Az átvételt követően észlelt sérülésért felelősséget nem vállalunk!

Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, ennek tényéről a szállító értesítést hagy, majd legfeljebb további két alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására. Amennyiben egyik esetben sem sikerül a csomagot kézbesíteni, a csomag letétbe kerül a Vásárló lakhelyéhez legközelebbi postahivatalban, erről a futárszolgálat értesíti a Vásárlót. Ezután a csomag további 5 munkanapon keresztül átvehető a kijelölt postahivatalban.

Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

7.2 Szállítási módok és díjszabás

Magyarország területén belül Webáruház ingyen kiszállítja Vásárló 40.000 Ft (szállítási költség nélküli) feletti megrendelését.

7.2.1 Házhoz szállítás

Az MPL futárszolgálat a Webáruházban megrendelt termékeket Magyarország egész területén házhoz szállítja hét minden munkanapján. Az áru kézbesítése (házhoz szállítása) munkanapokon, munkaidőben 8-17 óra között történik.

A szolgáltatás díja: 1.250 Ft.

40.000 Ft-feletti rendelés esetén a kiszállítás ingyenes.

A futárszolgálat kétszeri kiszállítási kísérletet vállal, ha egyik esetben sem sikerül a csomagot kézbesíteni, a csomag letétbe kerül a Vásárló lakhelyéhez legközelebbi postahivatalban, erről a futárszolgálat értesíti a Vásárlót. Ezután a csomag további 5 munkanapon keresztül átvehető a kijelölt postahivatalban.

7.2.2 MPL PostaPont átvételi pont

Vásárló a csomagját kérheti a több mint 2500 posta vagy az 125 MOL kút egyikére, ahol személyesen átveheti rendelését az értesítés utáni 5. munkanapig.

A szolgáltatás díja: 990 Ft.

40.000 Ft-feletti rendelés esetén a szállítás ingyenes.

7.2.3 Személyes átvétel

E-mail értesítést követően Vásárlónak lehetősége nyílik megrendelését átvenni Webáruház telephelyén nyitvatartási időben, hétfőtől péntekig: 9.00-17.00 óráig. A személyes átvétel során Vásárló készpénzzel és bankkártyákkal is fizethet.

8. Elállás joga

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

8.1 Elállási jog gyakorlásának menete

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével Webáruház részére. Ehhez használhat elállási nyilaktozat-mintát is, melyet a következő linkre kattintva tekinthet meg Elállási nyilaktozat-minta

A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát Webáruház részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 8. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben Webáruház e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi Webáruház részére.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Webáruház a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az 1. pontban feltüntetett címünkre indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Webáruház címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Az utánvéttel visszaküldött csomagot Webáruháznak nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Webáruház haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.  Webáruház jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: Webáruház a kettő közül a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során Webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

8.2 A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog

Az elállás joga nem gyakorolható az átvételt követően megsérült termékekre, továbbá a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet értelmében:

  • Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;
  • Olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
  • Olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő (pl. egyedileg gyártott vadászfegyver), vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó.
  • Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. csali sípok)

A Webáruház kizárólag sérülésmentes, a kipróbáláshoz szükséges, rendeltetésszerűen használt termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A Webáruház követelheti a fogyasztótól a termékek nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítését.

9. Szavatosság

9.1 Kellékszavatosság

Hibás teljesítése esetén Webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Webáruház számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Webáruház költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy ha arra a Webáruház okot adott.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Webáruházzal.

A Vásárló közvetlenül a Webáruházzal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolja, hogy a terméket a Webáruháztól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben csak akkor mentesül a Webáruház a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítani tudja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben bizonyítani tudjuk, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, a Webáruház nem kötelesek a Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

9.2 Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 9.1 pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz pénzbeli orvoslásra, árleszállításra és elállásra nincs mód, hiszen a gyártó és a fogyasztó között nem jött létre szerződéses jogviszony, hiányzik a szerződés. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.

Fogyasztó a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja.

A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója is.

A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

10. Jótállás

Hibás teljesítés esetén a Webáruház jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Vásárlónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést az ORYX Vadász Bt. végezte, akkor a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontja.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

10.1 Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárlónak való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést Webáruház, vagy megbízotja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

10.2 Jótállás keretébe tartozó hiba esetén:

  • elsősorban – a Vásárló választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az nekünk a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
  • ha a kijavítást vagy a kicserélést Webáruház nem vállalta, e kötelezettségünknek megfelelő határidőn belül, Vásárló érdekeit kímélve nem tudunk eleget tenni, vagy ha Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát Webáruház költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Webáruház a terméket azonnal kicseréli, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell Webáruháznak elvégeznie. Webáruház törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerül beépítésre.

10.3 Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

10.4 A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek Webáruházat terhelik.

10.5 Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

11. Jogérvényesítési lehetőségek

11.1 Panaszügyintézés helye, ideje, módja

A Vásárló a termékkel vagy a tevékenységünkkel kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban rögzített ügyfélszolgálati elérhetőségeken terjesztheti elő szóban vagy írásban.

A szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetőség van, Webáruház azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz – vesz fel.

A jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén Webáruház helyben a Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz eseténa Webáruház a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Webáruház minden egyéb esetben az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

Webáruház a telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt egyedi azonosítóval lát el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Az írásban érkezett panaszt Webáruház 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Webáruház az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

11.2 Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Online vitarendezési platform is rendelkezésre áll a jogviták rendezésére: http://ec.europa.eu/odr

Amennyiben a Webáruház és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Webáruházzal való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése. (A Fejér Megyei Békéltető Testület székhelye: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6., Tel.: 22/510-310, fax: 22/510-312, e-mail: fmkik@fmkik.hu)
  • Bírósági eljárás kezdeményezése.

A békéltető testületi eljárásban a Webáruházat együttműködési kötelezettség terheli.

12. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Webáruház jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a vásárlók Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

13. Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termék Webáruház tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik Webáruház irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

14. Felelősség

Vásárló a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Webáruház nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Webáruház kizár minden felelősséget a használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, mi ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

Vásárló által a Webáruház használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat Webáruház jogosult, de nem kötelesek ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Webáruház nem vállal felelősséget.

Amennyiben Vásárló a Webáruház felületén kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Webáruháznak. Ha jóhiszemű eljárása során Webáruház a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

15. Szerzői jogok

A Webáruház egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Az ORYX Vadász Bt. a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Webáruház, valamint a Webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Webáruház felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy az előzetes írásbeli hozzájárulásunk esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag Webáruház előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Webáruházban szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások előzetes írásbeli engedélyünk nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Webáruház fenntart minden jogot szolgáltatásainak minden elemére, különös tekintettel a www.oryxfegyver.hu és a www.oryxvadaszbolt.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, az általunk foglalt minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely Webáruház adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha Webáruház erre külön engedélyt adott.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Webáruház által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével adatbázist módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja Webáruház.